Hulp op Afstand

Er zijn genoeg klanten die geen mensen over de vloer willen hebben omdat zij dit eng vinden of omdat zij hier geen trek in hebben. Toch hebben zij behoefte aan een persoonlijk advies. Zij kunnen mij dan om energie hulp op afstand vragen.

Het advies geven
Om u een zo specifiek mogelijk advies te geven heb ik uiteraard wat gegevens van u nodig. Hierbij kunt u denken aan uw huidige leverancier, uw kosten op dit moment en uiteraard uw behoeftes. Dit vind ik allemaal terug op het formulier die u voor mij invult. Op basis van uw gegevens doe ik thuis een onderzoek door middel van het bespeuren op internet en het eventueel bellen van energieleveranciers. Op basis daarvan krijgt u mijn verslag.

Het onderzoek
Nadat ik uw gegevens heb ontvangen, ga ik gelijk aan de slag. Ik hou alle mogelijke opties open. Ik bekijk niet alleen de vergelijkingssites, maar ik bekijk ook de websites van de energieleveranciers zelf. Hier valt vaak meer op te vinden dan op een vergelijkingssite.

Als ik alles heb gecontroleerd, maar ik een top 3 voor u, waarin ik de keuzes van de energieleveranciers toelicht. Op basis daarvan kunt u uw beslissing maken.

De overstap
 Een overstap maak ik het liefst in het bijzijn van u. Maar, als u hier geen behoefte aan heb, neem ik contact op met de energieleverancier. Deze zal dan een overeenkomst in orde maken voor u. Deze krijgt u nog wel opgestuurd, met 14 kalenderdagen bedenktijd (dit staat in de Wet Verkoop op Afstand).

U kijkt deze overeenkomst na of alles klopt. Klopt alles, dan kunt u akkoord gaan met de overeenkomst. Mocht u het om wat voor reden dan ook niet willen, dan kunt u de overeenkomst binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd opzeggen.

Let op! Via de telefoon willen sommige leveranciers alleen de hoofdverantwoordelijke van het adres spreken. In zo’n geval kan ik de overstap niet voor u realiseren!